دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ |۶ صفر ۱۴۴۶ | Aug 12, 2024
بالصور/ زيارة رئیس المجلس الأعلی الإسلامي للشیعة في لبنان الشيخ علي الخطيب لمرکز ‏الإعلام والعالم الإفتراضي للحوزات العلمیة بمدينة قم المقدسة

حوزه/ شیخ علی الخطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در بیانیه‌ای قتل عام اسرائیل علیه غیرنظامیان در مدرسه التابعین در نوار غزه را به شدت محکوم کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ علی الخطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در بیانیه‌ای قتل عام اسرائیل علیه غیرنظامیان در مدرسه التابعین در نوار غزه را به شدت محکوم کرد.

وی افزود: این اقدام تروریستی، عرق شرم بر پیشانی بشریت می نشاند؛ زیرا اشغالگران در مقابل دیدگان جهانی که شاهد جنایات و کشتارهای اشغالگر هستند و به صدور بیانیه های محکومیتی که بازدارنده نیستند اکتفا می کنند، جنایات و نفرت خود را بر سر مردم بی دفاع ریختند.

شیخ الخطیب ادامه داد: قتل عام مدرسه التابعین نقض حرمت انسانیت است و به قتل عام های دیگر که در مقابل چشمان سازمان ملل متحد، سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه کشورهای عربی، جامعه بین المللی، سازمان های بشردوستانه و انسانی و سازمان های مدافع حقوق کودک انجام شده، اضافه می شود. این سازمان ها باید تدابیر قاطع و سریع برای مهار تروریسم صهیونیستی اتخاذ کند و از ارتکاب جنایات بیشتر از این قتل عام جلوگیری کنند.

وی از سران کشورهای عربی و اسلامی و ملت‌های آن‌ها خواست در توقف جنگ نابودی ملت فلسطین مسئولیت خود را بر عهده بگیرند و در حالی که اشغالگری به جنایات خود ادامه می‌دهد به صدور بیانیه‌هایی برای رفع سرزنش‌، بسنده نکنند.

نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان بر لزوم اتخاذ تصمیم قاطع کشورهای عربی و اسلامی برای توقف عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و خروج سفارت‌خانه‌های کشورهایی که با آن روابط دیپلماتیک دارند، به عنوان ابزاری برای بازدارندگی از تجاوزات و مجازات جنایاتش و عمل به مسئولیت های تاریخی خود در قبال مهم ترین موضوع خود که همان مسئله فلسطین است و حمایت از مردم فلسطین از طریق اعمال فشار بر ایالات متحده آمریکا برای توقف حمایت و پشتیبانی از رژیم صهیونیستی از نظر نظامی، اقتصادی و سیاسی و آن را وادار به توقف جنگ نسل کشی علیه مردم فلسطین در غزه کند.

وی با مردم استوار و فداکار فلسطین که این بهای سنگین را نه تنها برای دفاع از خود، بلکه در دفاع از همه اعراب و مسلمانان می پردازند، اعلام همبستگی کرد .

شیخ الخطیب به اهمیت بهره مندی از دستاوردهای نیروهای مقاومت در تغییر وجهه افکار عمومی جهان به ویژه در آمریکا و اروپا و استفاده از آن به عنوان برگ برنده برای فشار برای توقف این کشتار که به وضوح عدم جدیت ایالات متحده آمریکا در دستیابی به توافق آتش بس بس را آشکار می کند، اشاره کرد.

وی تاکید کرد: این امر مستلزم آن است که کشورهای عربی به ویژه مصر و قطر که ما به موضع آنها احترام می گذاریم، تا زمانی که آمریکا موضع منافقانه خود را تغییر ندهد و دشمن را مجبور به توقف آتش نکند، دست از معامله با آمریکا بردارند.

قدردانی از بیانیه آیت الله سیستانی در حمایت از فلسطین

شیخ الخطیب خاطرنشان کرد: بیانیه ای که از سوی دفتر حضرت آیت الله سید علی سیستانی صادر شد، خواستار گردهمایی ملت های عرب و اسلامی برای حمایت از مردم فلسطین شد و این یک جایگاه شرعی و قانونی است که امّت را به آن مقید می کند و پوششی مشروع برای نیروهای مقاومت در برابر تجاوز به ملت ها و کشورهای ما می باشد.

وی در پایان گفت: بنابراین، امیدواریم همه مراجع دینی اعم از اسلامی، مسیحی و به ویژه اسلامی موضعی مشابه برای ایجاد فشار جهانی برای جلوگیری از نسل کشی علیه غزه و مردم آن صادر کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha